* Heerlijk zoete mango smoothie met vezels

Vanmorgen weer een heerlijke smoothie gemaakt voor mijn ontbijt. Dit recept zit vol met vitamines, zaden en vezels en is naast lekker ook super voedzaam. De hoeveelheid is voldoende voor 3 a 4 personen.

Wat heb je nodig?

  • Handje rucola
  • handje bladspinazie
  • handje groene bladsla
  • 5 muntblaadjes
  • 1 mango
  • 2 peren
  • 1 appel
  • handje geraspte kokos
  • stukje limoen.

Van de volgende ingredienten maak ik een papje met water, dit kan dan vast “inweken” als je de groente en fruit aan het klaarmaken bent ūüėČ ; ¬†3 eetlepels lijnzaad, 1 eetlepel¬†Goji bessen, 1 eetlepel moerbeien, 2 theelepels Chia zaad, 1 eetlepel honing, snufje kaneel.

Doe de spinazie, sla en munt in de blender. Schenk hierover een kopje kopje water en meng dit tot een fijn groen mengsel, hierna voeg je het fruit in stukken gesneden toe, even blenderen.

Je “papje” is inmiddels voldoende geweld en kan ook in de blender.

Tot slot voeg je het handje kokos toe en knijp je het schijfje limoen uit. Als je de smoothie te dik vindt kun je uiteraard wat meer water toevoegen.

Je voedzame en gezonde ontbijt of lunchsmoothie is klaar, schenk het in een glas, klein beetje kokos ter garnering erop en smullen maar!

20150530_130849[1]               20150530_130830[1]

Geef een reactie